""

Seçmen Algısını Yönetmek ve Aday Olmaya Dair « Yeniufuk Gazetesi

25 Kasım 2024 - 11:19

Seçmen Algısını Yönetmek ve Aday Olmaya Dair

Seçmen Algısını Yönetmek ve Aday Olmaya Dair
Son Güncelleme :

18 Aralık 2022 - 17:28

Seçimlere yaklaştığımız şu günlerde, anket ve adaylık için kamuoyu oluşturma çabalarına sıklıkla denk gelmekteyim.

Çoğunlukla sosyal medyada ve whatsapp durumlarda yapılan paylaşımlarla görmekteyim ki, partilerin olası adayları isimlerini gündeme düşürmeye ve bazı siteler aday adayı potansiyeli taşıyan kişileri gündeme taşıyacak anket çalışmalarını yaparak kazanç elde etmeye çalışmaktadırlar.

Her iki durum da gayet normaldir, gönlünden adaylık geçenler kararın genel merkezlere ait olduğunu ve asıl belirleyicinin genel başkanlar olduğunu bilmektedirler. Ama şimdiden kamuoyu gündemine ismini taşıyarak seçimin adı konduğunda sonuca etki edecek gerçek anket çalışmaları yapıldığında avantajlı olmak istemektedirler. Böyle bir talep var olunca da bu talebe uygun hizmet vermek ve bu hizmetin bedelini almak da garipsenecek bir durum değildir.

“Ben olsam nasıl yapardım?” sorusunu sorduğumda 2007 erken genel seçimlerinde kurguladığım lakin o günkü şartlarda gerçekleştirme imkanı yakalayamadığım bir yöntemi sizlerle paylaşacağım. Belki bu sayede seçilebilecek sıradan, en olmadı aday listesinde yer almayı gönlünden geçirenlere bir yol haritası vermiş olurum.

Öncelikle her şey genel merkezden belirlenmektedir. Kararı il teşkilatları ve seçmen vermemektedir. Ancak, Ali Keven örneğinde olduğu gibi halktaki “dürüstlük, hak etmişlik, hakkı yenmişlik” algınız varsa veyahut seçimden en az bir yıl öncesinden başlayan bir halkla ilişkiler ve algı yönetimi çalışması kurgulamışsanız sonuca etki etmek mümkündür.

Önerelim o halde;

Birkaç tane internet sayfası hazırlayacaksınız,

En az bir gazete ile 6 aylık anlaşma yapacaksınız,

Belediyenin bilboardlarını 6 ay süreyle kiralayacaksınız,

Ancak potansiyel adayın internet sayfaları, gazeteler ve bilboardları kiralayanlarla bağı aşikar olmamalıdır.

Anlaşma yaptığınız gazete haricinde başkaca gazetelerde de dönemler halinde röportaj ve haberleriniz yayınlanmalıdır. Bunun için de gerekli bağlantıları kurmalısınız. 

Ve elbette birkaç yüz bin TL bütçe ayıracaksınız.

Ne işe yarayacak bunlar? Anlatalım…

İnternet sayfasında farklı partilerden potansiyel adayların isimlerini gündeme taşıyacaksınız, anketler yapacaksınız,

Yaptığınız anketleri anlaştığınız gazete sayfalarında yayınlayacaksınız, aynı zamanda bu gazete sayfalarında yorum haberler ve köşe yazıları ile de bu anket sonuçlarını değerlendirecek bu sayede isminizi kuvvetlendireceksiniz,

Haftalık olarak da anket sonuçlarını ki, anket sonuçlarını mutlaka manipüle edecek sonuçlarını yönlendireceksiniz, bilboardlarda ilan edeceksiniz. Yeni isimler yer alacak (bu çalışmayı yapanlar yer almak isteyen her isimden ankete giriş bedeli almalıdır), bazı isimler sıralamada düşecek veya yükselecek (elbette ki bu da manipüle ettiğiniz sonuçlar için bedelli bir derecelendirme olacaktır), bu da anketin sağlıklı oluşuna dair algı oluşturacak!

 Gazetenin anket ve ankete, adaylara dair köşe yazılarının olduğu sayılarını ilçeler de dahil olmak üzere ücretsiz olarak dağıttıracaksınız.

Bu hem potansiyel adaylar için sonuca etki edecek hem de bu işten para kazanmak isteyenler için uygulanması durumunda potansiyel adaylardan seçime kadar ciddi gelir elde edebilecekleri bir yöntemdir.

Şu ana kadar gördüğüm sayfalar ve oralarda yapılan anket çalışmaları maalesef sonuca etki edebilecek kurgulardan uzak amatörce çalışmalardır.

Eğer gerçekten milletvekili olmak istiyor ve ülkenin yönetiminde, Yozgat’ın kaderinin değişiminde söz sahibi olmak istiyorsanız lütfen kurgu zekasına sahip çalışmalarla karşımıza çıkınız ki sizi seçmek için bir nedenimiz olsun…

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.
emre 20 Aralık 2022 / 09:10 Cevapla

ama sizin saydıklarınız da maalesef eskide kalan teknikler. yani gazete bastırıp ilçelerde dağıtma stratejisi de geçmişte kaldı. sosyal medya daha ön planda. oradaki takipçi sayınız, orada oluşturduğunuz içerikler. Mesela Sarıgül\′ün 15 saniyelik videolarla yakaladığı çıkışı hatırlayın. Belki Lutfullah Kayalar\′ın 2015\′deki sokak kampanyasına sosyal medya da eklenebilir. O zaman hedefe ulaşmak biraz daha kolaylaşır bence.

    admin 20 Aralık 2022 / 13:02 Cevapla

    Bu konuda haklısınız. İlginize teşekkür ederiz. Bahse konu öneri 2007 tarihine ait. Elbette ki her şeyi söylemezsiniz. Bazı şeyleri okuyucu ve ilgililerin ferasetine, zekasına bırakırsınız. Aksi durum balığı tutup, pişirip, çiğneyip buyrun yutun demek gibi olur.