""

Bakan Bozdağ’dan Talebimiz « Yeniufuk Gazetesi

23 Kasım 2024 - 05:40

Bakan Bozdağ’dan Talebimiz

Basın Kanunu ile bazı kanunlarda değişiklik getiren Dezenformasyon Yasası, Meclis Adalet Komisyonu’ndan geçti. Adalet Bakanımız Bekir Bozdağ’dan bu hususta kanun teklifinin İcra İflas Kanunu’nu düzenleyen bölümünde yer alan ‘bir gazete veya internet sitesi’ ibaresinin ‘bir gazete ve internet sitesi’ şeklinde düzenlenmesi, ‘500 bin ila’ diye başlayan ve eşik değer getiren kısmının ise ’50 bin ila’ diye düzeltilmesini talep ediyoruz.

Bakan Bozdağ’dan Talebimiz
Son Güncelleme :

16 Haziran 2022 - 17:24

Basın Kanunu ile bazı kanunlarda değişiklik getiren Dezenformasyon Yasası, Meclis Adalet Komisyonu’ndan geçti. Adalet Bakanımız Bekir Bozdağ’dan bu hususta kanun teklifinin İcra İflas Kanunu’nu düzenleyen bölümünde yer alan ‘bir gazete veya internet sitesi’ ibaresinin ‘bir gazete ve internet sitesi’ şeklinde düzenlenmesi, ‘500 bin ila’ diye başlayan ve eşik değer getiren kısmının ise ’50 bin ila’ diye düzeltilmesini talep ediyoruz.

İnternet medyası alanındaki kanuni düzenleme eksiğini ortadan kaldırmak, denetleme ve destekleme sistemi oluşturmak amacı ile Basın Kanunu ile bazı kanunlarda değişiklik getiren Dezenformasyon Yasası, Meclis Adalet Komisyonu’ndan geçti.
Haber alma-verme temel işlevinin ötesinde denetleme ve şeffaflık gibi faydaları da malum olan medya sektörü geldiğimiz noktada özellikle internet sahası tam bir başıbozukluk içindedir. Ne yememiz-içmemiz, giymemiz, hatta inanmamız gerektiğine dönük şuur altı ve şuur üstü tekniklerin kullanıldığı, cevap ve düzeltme hakları ile özel hayatın gizliliği ve kamu düzeninin güvenliğinin tehdit edildiği bir alanda düzenleme yapılması kaçınılmazdır.
Halen yazılı basınımız Basın İlan Kurumu mevzuatı yolu ile düzenlenmekte-denetlenmekte ve desteklenmektedir. RTÜK mevzuatı ile de radyo-televizyonlar düzenlenmekte-denetlenmekte ve fakat desteklenmemektedir. İnternet mecrası da bahse konu teklif ile 3D yaklaşımı çerçevesinde ele alınmaktadır.
Ne var ki DÜNDEKİ DEĞERLERİMİZİ BUGÜNDE YAŞANILIR VE YARINA DA TAŞIYACAK, MİLLİ VE YERLİ DURUŞA SAHİP ANADOLU BASINININ kaynaklarından kesilmek sureti ile bir denetim mekanizması öngörülmüştür. Oysa ki Anadolu yazılı basın kendisine resmi ilanlar yolu ile verilen kaynakların tamamını BİK komisyonu, KDV, Sigorta Primi, Kurumlar Vergisi vb. giderlerle kamuya döndürmekte, üzerine bir kamu hizmeti yerine getirip istihdam oluşturmaktadır.
ANADOLU BASINI RESMİ İLAN GELİRLERİNİN YARISINDAN FAZLASINI KAYBEDECEK
Teklif edilen hali ile kanunlaşma durumunda Anadolu Basını resmi ilan gelirlerinin yarısından fazlasını kaybedecek, kağıt tedarik ve dolara bağlı girdiler nedeni ile zaten zor durumda olan basın işletmeleri kapanmalar ile karşı karşıya kalacaktır. Bu nedenle kanun teklifinin İcra İflas Kanunu’nu düzenleyen bölümünde yer alan ‘bir gazete veya internet sitesi’ ibaresinin ‘bir gazete ve internet sitesi’ şeklinde düzenlenmesi, ‘500 bin ila’ diye başlayan ve eşik değer getiren kısmının ise ’50 bin ila’ diye düzeltilmesi arz etmeye çalıştığımız mahsurların giderilmesi açısından hayati önem taşımaktadır. Kamu İhale Kanunu’nda düzenleme getiren maddede de ‘bir gazete ve bir internet sitesi’ ibaresi, mevcut halde olduğu gibi ‘ iki gazete’ denilmek ‘ve bir internet sitesi’ şeklinde düzenlenerek yazılı basınımızın mağduriyeti giderilmiş ve internet sahasına da bir pencere açılmış olacaktır.

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.