""

Bu Tren Ne Zaman Gelecek? « Yeniufuk Gazetesi

24 Nisan 2024 - 06:06

Bu Tren Ne Zaman Gelecek?

Üzerinden kaç seçim geldi geçti, kaç bakan değişti, sayısını unuttuk.
“2009 yılında temeli atılmıştı, 2015 yılında hizmete geçecek” denildi, olmadı.

Bu Tren Ne Zaman Gelecek?
Son Güncelleme :

24 Kasım 2021 - 17:56

Üzerinden kaç seçim geldi geçti, kaç bakan değişti, sayısını unuttuk.
“2009 yılında temeli atılmıştı, 2015 yılında hizmete geçecek” denildi, olmadı.
Planlar değiştirildi, hazır projeler yeniden revize edildi…
Bu defa “2016 yılında hizmete kesin girecek, bir kimsenin endişesi, kaygısı, şüphesi olmasın” denildi, verilen sözler yine unutuldu.
2017, 2018, 2019, aynı sözler tekrarlanıp durdu…
Başbakan, Cumhurbaşkanı, vatandaşa yeni sözler verdi, verilen o sözler üzerine vatandaş, her defasında hayal kurdu, umut etti…
2020 yılında kesin hizmete geçecek diye beklenen Yüksek Hızlı Tren projesi için son verilen söz 2021 yılı Nisan ayı oldu.
Bu söz de yerine gelmedi. Bugün hizmette olması beklenen Yüksek Hızlı Tren projesinde tamamlanan bölüm yüzde 95’lik bir kısımmış.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, bu defa tarih vermedi, herhangi bir taahhütte bulunmadı, ancak çalışmaların yüzde 95’lik bölümünü tamamladıklarını ifade etti.
Bu tren ne zaman gelir?
Bu soruya artık cevap vermek eskisi gibi kolay değil ama onca zaman, emek, bir sürü kaynak seferber oldu. Dolayısı ile son durum nedir? Bu kadar para nereye, neyin karşılığında harcanmış? Bu soruların cevabını yine Bakan Karaismailoğlu verdi:
“Ankara, Yozgat ve Sivas arasında hizmet verecek olan yüksek hızlı tren hattı projesinin yüzde 95’i tamamlandı. Yaklaşık 10 milyar TL’ye mal oldu. Kırıkkale, Yerköy, Yozgat, Sorgun, Akdağmadeni, Yıldızeli, Sivas olmak üzere 8 istasyona yolcu ulaştıracak.
Ankara – Sivas arasındaki ulaşımı 12 saatten, 2 saate düşürecek olan proje kapsamında, performans testleri devam ediyor. Projede, yapılan toplam 903 adet sanat yapısından, 49 adet tünel, 53 adet viyadük, 217 adet alt/üst geçit, 611 adet köprü/menfez inşa edildi. 108 milyon metreküp kazı, 29 milyon metreküp dolgu yapıldı.”
TBMM Plan ve Bütçe Komisyonundaki 2022 Merkezi Yönetim Bütçe ve 2020 Kesin Hesap Kanun Teklifi görüşmelerinde paylaşılan bilgiler bu şekilde.
12 SAAT NEREDEN ÇIKTI?
Bakan Karaismailoğlu’nun yukarıdaki açıklaması ulusal basında da geniş yer buldu. Açıklamada vurgulanan Ankara – Sivas arası yolculuk süresinin hızlı tren ile 12 saatten 2 saate düşeceği kısmı ilgimi çekti.
Sayın bakan 12 saatlik süre sonucuna nerden ulaştı veya kendisine verilen bilgide ne tür bir hesaplama kullanıldı bilemiyorum ama aşağıda paylaşacağım veriler, Google üzerinden aldığım veriler.
Ankara’dan Sivas’a karayolu ile gitmek için Google’ın belirlediği en kısa 3 güzergah şöyle;
En kısa güzergah Ankara – Kırıkkale – Yozgat – Sivas güzergahı. Uzunluğu 434 km ve 5,5 saat sürüyor.
İkinci güzergah ise Ankara – Çankırı – Sungurlu (Çorum) – Yozgat – Sivas güzergahı. 491 km. ve 6 saat sürüyor. Diğer güzergahlara göre burada yollar daha virajlı. Bu sebeple en uzun süren yolculuk bu güzergah üzerinden yapılıyor.
En uzun güzergah ise Ankara – Kırşehir – Kayseri – Sivas güzergahı. Uzunluğu 540 km. ve 5 saat 45 dakika sürüyor.
GOOGLE NASIL HESAPLIYOR?
Google, cebimizde bulunan telefonlardan ve araç navigasyonlarından sürekli aldığı GPS verilerini, trafiğin hareketini ve hızını gerçek zamanlı olarak tahmin etmek için kullanıyor. Bu veriler, trafiğin yoğun olduğu dönemlerde yapılan hesaplamalarda ortalama hızları azaltarak veya trafiğin seyrek olduğu zamanlarda ortalama hızı artırarak seyahat süresi tahmini yapıyor. Tahmini varış süresi hesaplamalarında hız sınırları da dikkate alınıyor.

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.