""

Çevre Yolu Programa Neden Alınmaz? « Yeniufuk Gazetesi

19 Nisan 2024 - 07:05

Çevre Yolu Programa Neden Alınmaz?

Çevre Yolu Programa Neden Alınmaz?
Son Güncelleme :

10 Mayıs 2022 - 17:54

Elçiye zeval olmazmış; bir arkadaşım sordu: “Yozgat için düşünülen çevre yolu programa neden alınmaz.” Bu konu Yozgat için önemli ve “yarayan bir kanadır” deyim yerindeyse.

Vatandaş bu konuları siyasetçi ile her zaman konuşma fırsatı bulamadığı için gazeteciler aracılığı ile sorularına cevap bulmaya çalışıyor.

Ramazan bayramı dolayısı ile sılayı rahim eden arkadaşlarla yaptığımız sohbete geçmeden önce söyleyeceğimi, söylemiş olayım. 

Büyüklerimiz “Yol Medeniyettir” derken, yaşadıkları zorlukları tecrübeyle sabit kılmışlardır. Yozgat’ın yol meselesine bakınca bu şehrin insanlarının ömürleri bir yerden bir başka yere ulaşırken çok zor şartlar altında geçmiş, geçmeye de devam ettiğini yaşayarak, bilmekteyiz.

Dolayısı ile Yozgat’ın gündeminde olan çevre yolundan önce şehir içerisinden geçmekte olan E-88 Karayolunun durumuna bir bakalım.

Şehir içerisinden geçmekte olan E-88 Karayolu (Alt geçit yapılıncaya kadar) aynı zamanda şehrin iki yakasını (kuzey-güney) birbirine ara geçitlerle bağlıyordu. Şehrin trafiğini rahatlatmak amacıyla yapılan alt geçit, trafiği rahatlatmadığı gibi şehri ortadan ikiye bölerek, insanların ulaşım ve yaşamı başta olmak üzere esnafın şehir içindeki günlük ticaretini de olumsuz yönde etkilemiştir. Şehir ekonomik ve sosyal yaşantı açısından adeta ikiye bölünmüştür. Şehrin trafik yoğunluğuna çözüm olsun diye yapılan alt geçitler sorunu çözmediği gibi şehir yaşantısına da zarar vermiştir.

Bugün hâlâ şehir içerisinden ağır tonajlı araçlar ve yakıt yüklü tankerlerin geçiyor olması ve bunların potansiyel tehlikeleri, bayramlara ek olarak her Pazartesi ve Cuma yaşanan trafik sıkışıklığı, uluslararası karayolunda sıkça rastlanan çift araç park hadiseleri alt geçitlerin yanlış planlanmış bir çalışma olduğunu, Yozgat trafik yönetiminin de yetersiz kaldığını net göstermektedir.  Bu durum Çevre Yolunun yapımının artık acil ve kaçınılamaz bir ihtiyaç olduğunu ortaya koymaktadır.

Öte yandan şehir içindeki trafik sorununu çözmek için alternatif yollar yapılmadığından dolayı hemen her gün Saat kulesi etrafı başta olmak üzere Lise Caddesi, Terminal kavşağı ve Adliye Sarayı önünde oluşan araç kuyrukları trafiği kilitlemektedir.

Biliriz ki “Yol Medeniyettir”. Bu konu hakkında kaç yazı kaleme aldım, sayısını şahsen unuttum. Birkaç gün evvel yaptığımız bir sohbette yine aynı konu arkadaşlar arasında konuşuldu… Bu konu istedim ki, yaptığımız sohbetle sınırlı kalmasın, olurda birileri(!) duyarlılık gösterir, bu meseleye çözüm bulunur.

Sohbete her ne kadar çevre yolu ile başlamışsak da Yozgat-Ankara arası yolu da konuşmadan geçmek olmaz. Hatırladığım kadar Kayseri başta olmak üzere Kırşehir ve Nevşehir bölgesinde BSK yol yokken, Yozgat-Ankara arası BSK (Beton Asfalt) yol idi.

Bölünmüş yol sistemi gündeme gelince Kayseri başta olmak üzere Kırşehir ve Nevşehir’in bütün yolları BSK oldu. Ancak Yozgat-Ankara arası BSK yol yeniden daha kaliteli yapılmak üzere başlatılan çalışmaların üzerinden yıllar geçti, şuan ki yolun hem kalitesi düştü hem de BSK olmayan bir yol kullanmaktayız.

Yozgat’ı yakından ilgilendiren bir diğer yol sorunu ise Yozgat-Alaca arasındaki yol yapım çalışmalarının tamamlanamamış olmasıdır. Ak Parti hükümetinin 2002 yılında yapılması için gündemine aldığı yol yapım çalışmalarından birisi olan bu yolda konuyu yakından takip eden bir arkadaşım, 3 yıl içerisinde tamamlanması planlanan toplamda yapılması gereken 18 kilo metrelik yolun, son 7 yılda sadece 8 kilo metresinin yapıldığını söyledi.

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.