Eğitim Sen (EKSEN)Yozgat İl Temsilcisi Selçuk Çinar,yaptığı yazılı açıklamada, öğretmenlik tercihi için 240 bin başarı sıralaması şartını değerlendirdi. Çinar, Milli Eğitim Bakanlığı’nın ilgili temsilcileri ve eğitim fakültelerinin dekanlarıyla yapılan çalışma sonucunda; eğitim fakültelerinin işlerliğinin daha da artacağı ve fakülteye girişte başarı sıralamasının 240 bin olacağının kararlaştırıldığını belirtti.
VAKIF
ÜNİVERSİTELERİ DE DAHİL EDİLMELİ
Yapılan düzenlemeyle toplumda oluşan ‘Hiç olmazsa öğretmen olsun’ algısının bir nebze de olsa değişeceğini,bu uygulamanın öğretmenliği bir zorunluluk değil, severek, isteyerek seçilen ve yapılan bir meslek haline getireceğini ifade eden Çinar, “Eğitim fakültelerine getirilen başarı sıralaması düzenlemesi, vakıf üniversitelerini de kapsamalı, bu üniversitelerin öğretmenlik bölümleri de düzenleme kapsamına alınmalıdır. Çünkü devlet üniversitelerinin öğretmenlik bölümlerine 2016 sınav puanına göre en son 125 binlik başarı sırasıyla yerleşilirken, vakıf üniversitelerinin aynı bölümüne en son 495 binlik başarı sıralamasıyla yerleşilmiştir. Görüldüğü gibi iki üniversite çeşidi arasında bir uçurum bulunmakta ve bu durum yapılacak olan düzenlemeyi boşa çıkaracak nitelik taşımaktadır. Bu sebeple alınan kararların uygulanmasında vakıf üniversitelerinin de düzenlemeye dâhil edilmesi sağlanmalıdır” dedi.
Çinar, şunları kaydetti: “Yine aynı başarı sıralaması düzenlemesi okulöncesi öğretmenliği bölümü ve birkaç bölüm için de yapılmıştır. Değişiklikle birlikte; daha önce YGS puan türüne göre öğrenci alan okulöncesi öğretmenliği bölümü, artık LYS puan türüne göre öğrenci alacaktır. Bu da, yapılacak olan düzenlemenin bu bölümünü kapsadığını ve bu öğretmenlik türüne de gereken değerin verildiğini göstermektedir. YÖK Başkanı Prof. Dr. Saraç, eğitim fakültelerindeki niteliği yükselteceklerini de belirtmiştir. Eğitim fakültelerinin programları düzenlenirken, milli ve manevi değerlerimizin ön planda tutulduğu, geçmişine ve kültürüne sahip çıkan öğretmenlerin yetiştirileceği bir program olması beklentilerimiz arasındadır.
Ayrıca programın çağın gereklerine göre şekillendirilmesi, geleceğimizi olumlu yönde etkileyecek. Sürekli üreten, kendini yenileyen, düşünen, sorgulayan, araştıran daha donanımlı bireylerin yetiştirileceği bir program olması ümidimizdir”
MÜLAKATA SON
VERİLMELİ
Öğretmen adaylarının üniversiteyi bitirince boşta kalmamaları için gerekli çalışmaların ilgili bakanlıklarca yapılması gerektiğini vurgulayan Çinar, “Düzenlemeler yapılırken; sadece eğitim fakültelerinin ihtiyaçları değil, bu fakültelerden mezun olacak öğretmen adaylarının da ihtiyaçları, üniversiteyi bitirince boşta kalmamalarını sağlamak için gerekli çalışmalar ilgili bakanlıklarla yapılmalıdır.
Bu düzenlemeler dâhilinde tarafsız, güvenilir bir sınav sonucunda atamaların yapılması sağlanarak, öğretmen adaylarının emeklerinin karşılığını almaları için gerekli önlemler alınmalıdır. Ayrıca öğretmen atamaları yapılırken şu an uygulanan mülakat uygulamasına derhal son verilmeli, herhangi bir haksızlığına yol açacak uygulamalarından kaçınılmalıdır.” ifadelerini kullandı.
Çınar: Öğretmenlik bölümü puan uygulamasına vakıf üniversiteleri de dahil edilsin
Eğitim Sen (EKSEN)Yozgat İl Temsilcisi Selçuk Çinar,devlet üniversitelerinin öğretmenlik bölümlerine 2016 sınav puanına göre en son 125 binlik başarı sırasıyla yerleştiğini, vakıf üniversitelerinin aynı bölümüne ise 495 binlik başarı sıralamasıyla yerleştirme yapıldığını belirterek, bakanlığın yapacağı düzenleme ile bu sorunun ortadan kaldırılması gerektiğini söyledi.