Ünlü Amerikan ekonomi dergisi Forbes, Almanca dilinde yayımlanan sayısının kapağına bir Türk iş adamı olan Hüseyin Ünal’ı yerleştirdi. Ünlü dergi, 44 yıl önce Yozgat’ın Sorgun ilçesinden Hollanda ve daha sonra Avusturya’ya giden Ünal’ın başarı öyküsünü kapağına taşıdı. Dergi, Ünal’ın Avusturya’da 31 şubesi bulunan süpermarket zinciri başta olmak üzere, yaklaşık 32 ülkeye ihracat yapan enerji içeceği, et ve et ürünleri üretim tesisi, Viyana Toptancı halinde yer alan Cash and Carry (Peşin ödeme ile alışveriş) alanı ve 10 bin m2 kapalı alanı bulunan lojistik merkezine sahip yatırımlarıyla yıllık 130 milyon Euro cirosu bulunan Macro Group’un Yönetim Kurulu Başkanı olarak tanıttı.
5 BİN EURO TRAKTÖR PARASI İÇİN AVRUPA’YA GİTMİŞTİ
Ünal’ın başarı öyküsünü kapağına taşıyan Forbes dergisi, “Burda Başarıyı yakalarsan Her yerde başarılı olursun” başlığıyla Türk iş insanı Ünal için, ” 5 bin Euro traktör parası için gelen Hüseyin Ünal şimdi yıllık cirosu 130 milyon Euro ve 300 çalışanla Türkiye ve Avusturya’nın ardından şimdi de Almanya piyasasına giriyor.” ifadelerine yer verdi.
“ÜÇ YIL BİRİKİM YAPIP TÜRKİYE’YE DÖNMEYİ PLANLIYORDUM”
Forbes’ın kapağına tadışığı Türk iş insanı Hüseyin Ünal, yaşadığı gururu ve zorluklarla başlayan başarı öyküsünü Demirören Haber Ajansı’na (DHA) anlattı. Avrupa’ya geldikten sonra dönüş niyetinin olduğunu ancak Avrupa’da Türk toplumuna daha faydalı olacağını ifade eden Ünal, “Avrupa’ya geliş hikayemiz herkes gibi belli bir süre çalışıp, küçükte olsa birikim yapıp Türkiye’ye dönmek. Ama tabi bu öyle olmadı. Geldik, bir şekilde bugün dönelim, yarın dönelim ama dönüş olmadı. Böyle olursa da daha faydalı olacağız hem Türkiye’deki toplumumuza hem de buradaki toplumumuza insanımıza diye düşünüyoruz ve devam diyoruz” dedi.Forbes Türk gurbetçinin başarı öyküsünü kapağına taşıdı
“6 ARKADAŞLA ŞİRKETİ KURDUK”
“1986 yılında 6 arkadaşla şirket kurduk. 3 sene devam etti” diyen Ünal, “Daha sonra farklı nedenlerden dolayı, kiminin ihtiyacı oldu kimi ayrılmak istedi ve şirketi bana devrettiler. Bu şekilde devam ettik. Biz genelde sivil toplum kuruluşlarının içinde olduğumuz için, en önemli burada et meselesiydi. Helal et. Ona ağırlık verdik. Onun için de marketlerimizin ismi de ETSAN. O zaman marketimiz yoktu. Daha sonra biz marketlerin ismini de ETSAN yaptık. İnsanımıza hizmet edelim, helal et sunalım. Daha sonra tabi helal etle sınırlı kalmadık, birçok helal ürünleri de sunalım dedik. Şu anda 5 bin çeşidin üstünde ürünümüz var. İnsanlarımıza sunuyoruz, bir nevi memleket hasretini burada gidermiş oluyorlar” diye konuştu.
“ÜRÜLERİMİZİN YÜZDE 70’İNİ TÜRKİYE’DEN GETİRİYORUZ”
Ünal, satışı yapılan ürünlerin yüzde 70’inin Türkiye’den geldiğini ifade ederek, “Buradaki hizmetimiz et ile sınırlı değil, biz şu an satış yapığımız ürünlerin yüzde 70’ini Türkiye’den getiriyoruz. Dolayısıyla Türkiye’deki köylünün malını burada değerlendiriyoruz. Katma değer katıyoruz ürünlere. Kendimde bir köylü çocuğuyum. Köylünün hangi şartlarda üretim yaptığını ürün ürettiğini bildiğim için. Biz tabi bunun yanında yurt dışına ihraç ettiğimiz bir tane enerji içeceğimiz var. 32 ülkeye ihraç ediyoruz. ETSAN adı altında 31 tane marketimiz var. 20 bin metrekare alan üzerinde 10 bin metrekare kapalı alanı olan lojistik depomuz ve bunun yanında Viyana toptancı halinde 3 bin 500 metrekare Cash and Carry dediğimiz sistemde bir yerimiz var. Aynı zamanda et ve et ürünleri tesisimiz var. Birçok alanda insanlarımızın ihtiyacı olan mümkün olan her şeyi helal olanı sunmaya çalışıyoruz” dedi. (haberler.com/27.03.2021/11:06)