Yozgat’ta göreve başladığı günden itibaren eğitimin yanı sıra öğrenci, öğretmen ve velilerin sorunları ile yakından ilgilenen Yozgat İl Milli Eğitim Müdürü Yusuf Yazıcı, bu kapsamda benzer sorunların kısa sürede ele alınması ve sağlıklı bir şekilde çözüme kavuşturulması amacıyla “Alo Rehberlik Danışma Hattı”nı hizmete soktu.
İl Milli Eğitim Müdürü Yusuf Yazıcı, Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürü Abdullah Neşeli’nin de katılımı ile Yozgat Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü konferans salonunda rehberlik öğretmenleriyle toplantıda bir araya geldi. Toplantıda, okullarda özel eğitim ve rehberlik hizmetleri kapsamında yapılacak çalışmalar ve rehber öğretmenler arasında dayanışmanın artırılması konularının yanı sıra; okul temelli bazı çalışmaların içeriği ve planlaması, 5395 sayılı Çocuk Koruma Kanunu kapsamında okullarda yürütülen faaliyetler görüşüldü ve yaşanan sorunlar ile çözüm önerileri değerlendirildi.
Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürü Abdullah Neşeli, 5395 sayılı Çocuk Koruma Kanunu gereğince il müdürlüğünce yapılan çalışmalara değinerek okullarda Çocuk Koruma Kanunu kapsamında yürütülen çalışmalarda koordinasyonun sağlanmasının önemine değindi.
İl Milli Eğitim Müdürü Yusuf Yazıcı’da rehberliğin önemine ve rehber öğretmenin okuldaki rol ve sorumluluklarına değinerek okullarda yapılacak çalışmalar hakkında bilgi verdi, uygulanacak projeler anlattı. Yazıcı, tespit edilemeyen hiçbir sorunun rehabilite edilemeyeceğini belirtilerek rehberlik faaliyetlerinin öncellikli bir husus olduğu vurguladı.
Toplantı sonunda öğretmenlerin sorunları ile görüş ve önerileri yazılı olarak alınırken İl genelinde faaliyet gösteren Yozgat RAM, Sarıkaya Mümtaz Gözan RAM, Sorgun RAM ve Yerköy RAM’da “Alo Rehberli Danışma Hattı” kurulacağı ve herkese açık olan danışma hattının saat 09:00 ile 16:00 arasında hizmet vereceği ifade edildi. Toplantıda şu konulara değinildi: “İl genelinde ki okullarımızda dezavantajlı öğrencilerin tespit edilmesi. (Risk analizinin yapılması), Her çocuğun farklı öğreneceği ilkesinden hareketle, eğitim öğretim sürecinde çocuklarımızın öğrenme stillerinin belirlenmesi, Veli ihtiyaç analizi çalışmasının yapılması ve velilere bu kapsamda eğitimler verilmesi.”