""

Raylı Sistem Talebi/Önerisi Üzerine Bir Değerlendirme « Yeniufuk Gazetesi

25 Nisan 2024 - 05:31

Raylı Sistem Talebi/Önerisi Üzerine Bir Değerlendirme

Raylı Sistem Talebi/Önerisi Üzerine Bir Değerlendirme
Son Güncelleme :

21 Şubat 2021 - 15:37

Yeniden yazmaya başladığımız bu dönemde her hafta Pazartesi günü şehrimizin gelişmesine, kalkınmasına, sorunlarının çözümüne dair gazetemizin manşetinden önerilerde bulunuyoruz.

Bugüne kadar eski belediye binası yerine tarihi bir han, eski Milli Eğitim binasının yerine de Çapanoğlu Sarayı’nın yapılması, atıl durumda bekleyen Termal Aqua Park ve Spor Merkezinin bölgedeki kamu arazisine planlanacak Engelli Eğitim Rehabilitasyon ve Yaşam Merkezinin bir parçası olarak faaliyetine devam etmesi hususlarını önermiştik.

Bu haftaki başlığımızı Hafif Raylı Sistem olarak hazırlamış idik. Üzerinde yıllardır düşündüğümüz ve zaman zaman uzmanları ile görüşerek olgunlaştırdığımız bir öneri olarak manşet hazırlığımızı yapıp Pazartesi’yi beklemeye koyulmuştuk.

Lakin 18 Şubat Perşembe günü gazetelere yansıyan bir haberle bu konuda yalnız olmadığımızı, siyaset kurumunun da hafif raylı sisteme dair düşünce ve taleplerinin olduğunu gördük.

Önerimiz; siyaset kurumunun dillendirmesi ile gelişen bir öneri olmadığı gibi her iki öneri içerisinde de ciddi farklılıklar söz konusudur. Önerimizin detaylarına manşetten ve 2. sayfamızdan ulaşabilir kıyaslamayı yapabilirsiniz.

Öncelikle hükümetten bir talepte bulunmak için dersinize iyi çalışmak, projenizin şehrinize katkılarını doğru tespit edebilmek ve yatırımın gerçekleşeceği coğrafi alan ve maliyetleri üzerinde işin uzmanları/kurumları ile birlikte çalışıp ciddi bir dosya hazırlamak gereklidir. Ve elbette ki meramınızı açık, net, anlaşılabilir ve ikna edici bir dille sunabilmek de ciddi bir maharet ister.

Eski belediye başkanınca basına açıklanan bu talebi okuyunca kendisinin 10 yıllık başkanlık döneminde imar çalışmaları içerisinde neden hafif raylı sistemin yer almadığını, ana planlara dahi işletmediğini sormak hakkımız olsa gerek. Zira hızlı trene ilk kazmanın 2009 yılı Şubat ayında vurulduğunu ve projelendirme, kamulaştırma, ihale süreçlerinin en az 2 yıl aldığını varsayarsak kendisi bu tarihten itibaren 7 yıl başkanlık yapmıştır. İlk başkan adaylığı olan 1994’ten süreci alırsanız 20 yılın üzerinde bir zaman zarfından bahsetmiş oluruz. Başkanlık döneminde Yozgat’ın arsa, imar, mimari ve şehirleşme sıkıntılarını birebir görmüşken şehre nefes aldıracak, arsa üretimini kolaylaştıracak, ulaşım, altyapı, yaşam ve spor alanı sorunlarını çözecek bu adımı neden atmadığını ve bu öneriden Yozgat Belediye Başkanı Celal Köse’nin bilgisi olup olmadığını da doğrusu merak etmekteyim.

Derdimiz bağcıyı dövmek değildir. Lakin bağcının iyi üzüm yetiştirmek gibi bir sorumluluğu vardır. Bu sorumluluğu taşıdığı zamanda vazifesinin gereğini yerine getirmeyen bağcıyı da en azından sorgulamak hakkımız olsa gerektir.

 

Hafif raylı sistem teknik çalışmaları, projelendirilmesi, finans kaynağının bulunması, kamulaştırma, ihale çalışmaları ve gerçekleştirilmesi süreçleri bir bütün olarak düşünüldüğünde kısa vadede hayata geçmesi mümkün olmayan bir yatırımdır. Lakin yatırım planına alınması veya belediyeye yatırımı gerçekleştirecek kaynağın sağlanması ile orta vadede hayata geçirilebilecek, şehre nefes aldıracak, Yozgat’a bir şehir kimliği kazandıracak başat yatırımlardan birisidir. Bu yönüyle eksiklerine rağmen dillendirilmiş ve Yozgat talepleri arasında hükümetin aklında raylı sistemin yer etmesini sağlamış olması adına da taktire şayandır.

Hafif raylı sistem şehrin gelişmesine sunacağı katkı ve insanımızın hayatını kolaylaştırmadaki etkinliği düşünüldüğünde mutlaka gerçekleştirilmesi gereken bir yatırımdır. Lakin bunu kısa dönemli popülist siyasi söylemlerin kurbanı etmek yerine bu konuda baş aktör olan Yozgat Belediyesi başta olmak üzere Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ve Bozok Üniversitesi uzmanlarından oluşturulacak bir ekiple Hafif Raylı Sistem araştırma, planlama çalışmalarına başlanmalıdır ve projenin yapılabilirliği incelenmeli, ortaya konmalıdır. Belediyemiz bu çalışmalarla eş zamanlı olarak ana ulaşım planlarına bu sistemi işlemelidir. Akabinde siyaset kurumu belediyenin ortak akılla geliştirdiği bu projenin talep kısmında devreye girmeli, talebin kabul görmesi ve hızlandırılma sürecinde belediyenin yanında yer almalıdır.

Böylelikle kurumlar arası işbirliği ve ortak akılla geliştirilmiş bir proje için talepte bulunmak; sonuç almayı hızlandıracak, yatırımın gerçekleşme vadesini öne çekecektir.

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.