Yozgat’ın önemli sorunlarından birisi de şehir içinde yaşanan trafik sorunudur. Belediye’nin sorumluluğunda olan ancak her dönem iş başına gelen Belediye Başkanının yapmış olduğu daha doğrusu yapmaya çalıştığı projeler arasında yer almayan bu sorun her geçen gün daha da büyüyerek, devam ediyor.
Şehirleşme adına yapılan alt yapı ya da üst yapılara yönelik çalışmaların arasında yer almayan, günübirlik işlerle dönemlerini tamamlayan yöneticiler maalesef arkalarında büyük enkazlar bırakarak, görevlerini devrettiler.
Bu konuyu tekrar gündeme getirmemin sebebi Yozgat’ta yeni eğitim öğretimin başlaması ile birlikte şehir içi trafiğe çıkan okul servislerinin sayısını düşündüğümüzde ulaşımın içinden çıkılmaz bir duruma gelmesidir.
Bu sorunu çözmenin tek yolu lise caddesi güzergahına alternatif yol çalışmasından geçmektedir. Şehir içerisinde ulaşım sağlayan araçları saat kulesi etrafını dolanmaktan kurtarmadıkça sorunun çözülmesi mümkün görünmemektedir.
Şoförler ve Otomobilciler Odası Başkanı İlhami Bakıcı ile hafta sonu yaptığımız sohbette bu konu yine gündeme gelince; sorunun çözümüne yönelik Sayın Bakıcı’nın bir teklifi oldu.
Şehir içerisinde güney ve kuzey olmak üzere birisi Çamlık altından, üniversite ile esentepe bölgesini birbirine bağlayacak yol çalışması yapılmak zorundadır. Bir diğeri ise, nohutlu tepesi altından, yurt caddesi bölgesinde bir süre önce yapımına başlanan yol çalışmasıdır.
Şehir içerisindeki araç trafiğinin bu yollara yönlendirilmesiyle gerek lise caddesi güzergahı gerekse sivas caddesindeki trafik akışı rahatlayacaktır.
Sayın Bakıcı’nın bir diğer teklifi eğitim sürecinde kademeli sisteme geçilmesi halinde özellikle otobüs duraklarında öğrenci yığılmaları gibi önemli bir sorun ortadan kalkacaktır.
Yani öğrencilerin sabah aynı saatlerde evlerinden çıkıp, okullarına ulaşmaları belli saat aralıklarla yapılması durumunda hem şehir içinde ulaşım sağlayan servislerin yoğunluğunu azaltacak, hem de trafikte yaşanan sorunun önüne geçecektir.
Konumuz ile bağlantısı olan diğer bir husus ise, saat kulesi etrafında sözde araç trafik yoğunluğunun azaltılmasını önlemek bakımından alınan tedbirlere bakıldığında cumhuriyet meydanında bariyer konularak, araç parklarını önlemek üzere yapılan çalışmaların görüntü kirliliğine neden olduğunu buradan belirtmek isterim.
Bu bölgedeki görüntü kirliliğini ortadan kaldırmak için başkaca tedbirler almak mümkündür. Mesela şehir içi zabıta ekipleri ile trafik polis ekipleri dönüşümlü olarak görevlendirilebilir. Kısa aralıklarla araç parklarına geçici müsaade edilmesi aynı zamanda vatandaşlarında yaşamlarını kolaylaştıracaktır.