Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Süreli yayın sayısı azaldı

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından yıllardır yayımlanan “Yazılı Medya İstatistikleri”, 2024 itibarıyla Basın İlan Kurumu (BİK) idari kayıtları esas alınarak “Süreli Yayın İstatistikleri” başlığı altında yayımlanmaya başlandı. Bu kapsamda ilk kez internet haber sitelerinin ziyaretçi trafiğine ilişkin veriler de kamuoyuyla paylaşıldı.

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından yıllardır yayımlanan "Yazılı Medya İstatistikleri",

Basın İlan Kurumu’nun görev alanındaki süreli yayınlara ilişkin çok boyutlu verileri içeren çalışma; gazetelerin tirajlarından internet sitelerinin ziyaretçi sayılarına, yayımlanan resmî ilan ve reklamlardan basın çalışanlarının profiline kadar Türk basınının genel görünümüne ışık tutuyor.
SÜRELİ YAYIN SAYISINDA DÜŞÜŞ
2024 yılı itibarıyla Türkiye genelinde resmî ilan ve reklam yayımlama hakkına sahip süreli yayın sayısı 2.040 olarak kaydedildi. Bu rakam, 2023 yılında 2.079 olarak açıklanmıştı. Böylece süreli yayın sayısında yüzde 1,8 oranında bir azalma yaşandı.
2024 yılında resmî ilan yayımlayan süreli yayınların 753’ünü gazeteler, 349’unu ise internet haber siteleri oluşturdu. Sadece resmî reklam yayımlayan gazete, dergi ve haber sitesi sayısı ise 938 olarak belirlendi.
GAZETELER YEREL AĞIRLIKLI
753 gazetenin yüzde 95,9’unu yerel yayınlar oluştururken, yüzde 3’ü yaygın, yüzde 1,1’i ise bölgesel yayınlardan oluştu. Gazetelerin 456’sı günlük olarak yayımlanırken, 297’si haftada 2 ila 6 gün arasında farklı periyotlarla yayın hayatını sürdürüyor.
İNTERNET HABER SİTELERİNDE KATEGORİ DAĞILIMI
İstatistiklerde ilk kez yer alan 349 internet haber sitesi; yüzde 4,6’sı Genel Kategori, yüzde 5,4’ü 1. Kategori, yüzde 5,2’si 2. Kategori, yüzde 35,2’si 3. Kategori, yüzde 22,4’ü 4. Kategori ve yüzde 27,2’si 5. Kategori olmak üzere sınıflandırıldı.
EN FAZLA YAYIN İSTANBUL’DA
Süreli yayınların illere göre dağılımında İstanbul 372 yayınla ilk sırada yer aldı. İstanbul’u 109 yayınla Ankara, 97 yayınla Bursa, 93 yayınla Balıkesir, 89 yayınla İzmir, 82 yayınla Kahramanmaraş, 58 yayınla Konya, 54’er yayınla Kocaeli ve Antalya takip etti.
RESMÎ REKLAM YAYIMLAYAN YAYINLAR
Ülke genelinde sadece resmî reklam yayımlayan gazete ve dergi sayısı 474 olurken, en çok dergi 251 ile İstanbul’da yayımlandı. Bu dergilerin büyük çoğunluğu aylık periyotlarla okurla buluştu.
Sadece resmî reklam yayımlayan 464 internet haber sitesinin 69’u Kahramanmaraş’ta, 64’ü Bursa’da, 44’ü İstanbul’da, 33’ü Balıkesir’de, 31’i ise Kocaeli’de faaliyet gösteriyor.
TİRAJLAR GERİLEDİ, İLAN BEDELLERİ ARTTI
Gazete tirajlarında dikkat çeken bir düşüş yaşandı. 2023 yılında toplam 638 milyon olan tiraj, 2024’te yüzde 27,5 azalarak 462 milyon 707 bin 383 adede geriledi. Yaygın gazeteler 370 milyon, yerel gazeteler 90 milyon, bölgesel gazeteler ise 2 milyonluk satış rakamına ulaştı.
Buna karşılık resmî ilan ve reklamların bedelinde ciddi bir artış gözlemlendi. 2024 yılında toplam ilan ve reklam bedeli yüzde 90 artışla 3 milyar 985 milyon 113 bin 210 liraya ulaştı. Ancak yayımlanan ilan ve reklam adedi 2023’e göre yüzde 7,1 azalarak 146 bin 944’e düştü.
KAMU DESTEĞİNİN DAĞILIMI
2024 yılı itibarıyla kamu desteklerinin yüzde 84,5’ini resmî ilanlar, yüzde 15,2’sini resmî reklamlar, yüzde 0,3’ünü ise özel ilan ve reklamlar oluşturdu. Bu veriler, kamu kaynaklarının büyük ölçüde süreli yayınlar aracılığıyla kamuoyuna bilgi akışını sürdürmeye devam ettiğini ortaya koydu. / Haber Merkezi

Reklamı Geç