Tarihi Karabıyık Köprüsüne yapılan bu muamele hiç yakışmadı « Yeniufuk Gazetesi – Yozgat Haberleri

19 Mayıs 2022 - 22:35

Tarihi Karabıyık Köprüsüne yapılan bu muamele hiç yakışmadı

Tarihi Karabıyık Köprüsüne yapılan bu muamele hiç yakışmadı
Son Güncelleme :

18 Eylül 2018 - 10:15

83 görüntüleme

Bu konu şimdiye kadar kaç kez gündeme geldi, kaç defa yazıldı, inanın ben sayısını unuttum… Ecdadın bizlere miraç bıraktıklarına maalesef gereken önemi göstermediğimizi bir kez daha böylece görmüş olduk.

Bugün bir tarihi Konak ya da kamunun kullandığı binanın durumundan bahsetmeyeceğim. Fakat daha öncede gündeme gelmesine rağmen ısrarla üzerinde durulan ve yanlış olduğu bilinmesine rağmen tarihi bir gerçeğin üzerinin nasıl kapatılmaya çalışıldığını anlatmak istiyorum…

Geçenlerde bir vesile ile yolumuz Kayseri’ye düştü…  Dönüşte Atatürk yolu üzerindeki Tarihi Karabıyık köprüsünde devam eden restorasyon çalışması dikkatimi çekti…

* * * *

Tarihle ilgili genel bilgilere bakıldığında bu köprü Osmanlı Padişahlarından Yavuz Selim tarafından Mısır seferine çıkmazdan önce yaptırılmıştır.

Hikayeyi kısaca özetleyecek olursak: Osmanlı Devletinin dokuzuncu padişahı olan Yavuz Sultan Selim,1512-1520 yılları arasında Hüküm sürmüştür. Sekiz yıl boyunca Osmanlı devleti için tehdit oluşturan başta Safevi devleti, Dulkadiroğluları beyliği ve Memlük devleti ile mücadelelerde bulunmuştur. Güney Doğu da hüküm süren Memlük devleti arasındaki ilişkiler daha önce Fatih Sultan Mehmet döneminde bozulmuş, II. Bayezid döneminde Çukurova’daki egemenlik çatışmasıyla yoğunlaşmış ve Yavuz Sultan Selim dönemine gelinceye kadar, bu bozuk ilişkiler devam etmiştir. I.Selim Döneminde ise Doğu Akdeniz bölgesi Osmanlı Devleti yönetimine geçmiştir. Suriye’nin alınması gerekmekteydi. Osmanlı Devleti için Suriye, Mısır‘ın anahtarı durumunda, olması nedeniyle Yavuz Sultan Selim kesin sonuçlara ulaşmak için Mısır Seferi’ne çıkacaktır.  

* * * *

Ama öncesinde yol güzergâhını incelettiren Padişah, kendine verilen bilgilere bakarak, Yozgat’ta şimdiki adıyla bilinen Atatürk yolu güzergâhında geçmekte olan Irmak üzerine 5 gözlü bir köprü yapılmasını emreder.

Konunun özeti bu şekildedir. Bu köprü aynı zamanda bölge halkının günlük yaşamını da kolaylaştırmış olur. Tarihi Karabıyık Köprüsü yapımında kullanılan sarı taşlar zamanın koşullarına karşı verdiği mücadele neticesinde bugün bazı bölgelerinde meydana gelen kırılmalar, dökülmeler sebebiyle bakıma ihtiyaç duymaktadır.

* * * *

İşte asıl meselenin özü de burada karşımıza çıkmaktadır. Karayolları Genel Müdürlüğü ihale yaparak tarihi Karabıyık Köprüsünü bakım ve onarıma almıştır. Ancak köprünün yapımında kullanılan orijinal sarı taşlar kimisi sular altında kalmış kimisi de sökülerek, yerine Şefaatli bölgesinde bulunan Kayraktaş adı verilen kireç renginde beyaz kullanılmıştır.

Bu konu dün Gazetemizde fotoğraflar geni yer buldu… Söze başlarken ifade ettiğim üzere aynı şekilde daha önceden de çok defa gündeme geldi.

 Şahsen 40 yıl düşünsem tarihi bir köprünün orijinal taşlarını söküp yerine kireç taşı kullanmayı bizim dışımızda başka hiçbir toplum akıl edemez.

Sonuç olarak Kamu kurum ve kuruluşlar başta olmak üzere toplum olarak tarihe karşı sorumluluklarımızı yerine getirirken, maalesef ki, asıl yapılması gerekenler görmeden geliniyor.

 

  • Topluma örnek olmak ve farkındalık oluşturmak amacıyla hafta sonu İlçede belli noktalarda temizlik kampanyası başlayan Dernek Yönetimi!
  • “Göç Yolu” filminin ilk gösterime girdiği yer ve bu konuda filmin Galasını düzenleyen ev sahibi Belediye Başkanı!
  • Genel Merkez tarafından önemli bir görevin kendine tevdi edilmesiyle Yozgatlılar tarafından da takdir gören Milletvekili!

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.