Osmanlı padişahlarından Yavuz Selim tarafından 1516 yılında Mısır seferine giderken yaptırıldığı bilinen Atatürk yolu üzerindeki tarihi Karabıyık Köprüsündeki yenilenme işlemlerinde sona yaklaşıldı.
Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından tarihi köprülerin restore ettirilerek gelecek kuşaklara aktarılması amacıyla başlatılan çalışmalarını yakından takip eden vatandaşlar, Köprünün orijinal yapı taşları yerine Şefaatli bölgesinde bulunan Kayraktaşı diye bilinen mermer tarzı beyaz taşların kullanılmasını, bunun adı tarihle adeta dalga geçmektir diyerek, tepkilerini bu şekilde dile getirdiler.
Yozgat’ta Atatürk yolu üzerinde 5 asırdan daha fazla zaman yıkılmadan ayakta dimdik duran Karabıyık Köprüsü’nün tarihin önemli yapı taşlarından olduğunu hatırlatan vatandaşlar, bugün restore adı altında yapılan çalışmaları hayretle takip ettiklerini, tarihi bir güzelliğin bu çalışmalar yüzünden yok olmakla karşı karşıya kaldığını ifade ettiler.
Tarihi Karabıyık Köprüsünün yapımında kullanılan asıl orijinal sarı taşların sökülerek, sular altında kalmasını çıplak gözle hayretle izlemek durumunda kaldıkları için son derece üzüldüklerini dile getiren vatandaşlar, yetkilileri uyararak, şuan restore için kullanılan taşların hem uygun olmadığını hem de dayanıklı bir malzeme vasfını taşımadığını belirttiler.
Atatürk yolu bölgesinde Karabıyık köprüsü çevresindeki köylerde yaşayan vatandaşlar, “Bizlerden önce atalarımız bu köprüyü asırlar boyu kullanmışlar, şimdi, bizde kullanıyoruz, ancak restore çalışmalarını yaparken, orijinal sarı taş kullanmak dururken, Şefaatli bölgesinde bulunan Kayraktaşı adı verilen beyaz mermer renginde kireç gibi eriyip giden bu taşı kullanmak bunca harcanan paraya değmez” diye konuştular.
Tarihi Sarı Karabıyık köprüsü AK KÖPRÜ OLDU
Osmanlı padişahlarından Yavuz Selim tarafından 1516 yılında Mısır seferine giderken yaptırıldığı bilinen Atatürk yolu üzerindeki tarihi Karabıyık Köprüsündeki yenilenme işlemlerinde sona yaklaşıldı.
