Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Tüketici Hakem Heyetlerine 408 bin başvuru yapıldı

Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan açıklamaya göre, 2025 yılının ilk altı ayında tüketici hakem heyetlerine yaklaşık 5 milyar lira değerinde toplam 408 bin 717 başvuru yapıldı. Başvuruların yüzde 71’i e-Devlet üzerinden gerçekleşirken, en çok şikayet perakende ticaret sektöründe yoğunlaştı.

Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan açıklamaya göre, 2025 yılının ilk altı

Tüketici hakem heyetleri, tüketiciler ile satıcı veya sağlayıcılar arasında çıkan uyuşmazlıklarda yargı dışı çözüm sağlayan önemli merciler olarak öne çıkıyor. Bugüne kadar yaklaşık 18 milyon uyuşmazlık, bu heyetler aracılığıyla yargıya intikal etmeden karara bağlandı.
2025’in ilk yarısında ise 396 bin 182 başvuru hakem heyetlerince sonuçlandırıldı.
Açıklamada, tüketicilerin 149 bin lira ve altındaki uyuşmazlıklarda hakem heyetlerine başvurabileceği hatırlatıldı. Başvuruların çoğunluğu ayıplı mallar (%37) ve ayıplı hizmetler (%26) ile ilgili olurken, en çok şikayet edilen ürünler arasında ayakkabı, kıyafet ve tekstil ürünleri yer aldı. GSM aboneliği (%4,79), kredi kartı üyelik ücretleri (%4,03), cep telefonu (%3,78), mobilya (%3,66) ve internet aboneliği (%3,17) şikayet edilen diğer önemli kalemler oldu. Ayrıca, e-ticaret alışverişlerine ilişkin başvuruların oranı %4,95 olarak kayıtlara geçti.
Sektörel bazda başvuruların dağılımı ise şöyle gerçekleşti:
Perakende ticaret sektörü: 222 bin 89 başvuru (%54,33)
Abonelik hizmetleri sektörü: 46 bin 260 başvuru (%11,31)
Finansal hizmetler sektörü: 39 bin 547 başvuru (%9,67)
Ticaret Bakanlığı, tüketicilerin ekonomik çıkarlarını korumak için hakem heyetleri ve diğer mekanizmalar aracılığıyla çalışmalarını sürdürüyor. Vatandaşlar, yasal hakları ve şikayet süreçleriyle ilgili detaylı bilgilere Bakanlığın tüketici bilgi rehberi sayfasından ulaşabiliyor.
Tüketiciler, kolay ve hızlı erişim sağlayan e-Devlet kanalıyla da haklarını arayabiliyor; böylece uyuşmazlıkların çözümü daha pratik ve etkin hale geliyor.
/ Haber Merkezi

Reklamı Geç