Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli tanıtıldı

Yozgat İl Millî Eğitim Müdürü İsmail Altınkaynak, düzenlediği basın toplantısında “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli”ni basın’a tanıttı.

Yozgat İl Millî Eğitim Müdürü İsmail Altınkaynak, düzenlediği basın toplantısında

Sürmeli Toplantı Salonunda düzenlenen toplantıda konuşan İl Müdürü İsmail Altınkaynak, Türkiye Yüzyılı Yeni Maarif Modelini basın mensuplarına anlattı. Altınkaynak, “Türkiye Cumhuriyetinin 100’üncü yılını hep birlikte kutladık ve Sayın Cumhurbaşkanımız Türkiye Yüzyılı vizyonu hazırladı. Bu Türkiye yüzyılı vizyonuna uygun bireyler yetiştirmek de eğitim sistemimizin bir görevi. Dolayısıyla Milli Eğitim Bakanlığımız yoğun çalışmalarının ardından Türkiye yüzyılın maarif modelini halkın da görüşüne sundular. Sayın Bakanımız 1 Mayıs’ta bütün il milli eğitim müdürleri ile toplantı yaptı. Biz de katıldık. Orada bize talimat verdi. Bunun halk arasında da yayılması bütün katılımcıların görüşlerinin çok önemli olduğu yönünde. Biz döner dönmez ilçe milli eğitim müdürlerimiz, okul müdürlerimiz, şube müdürlerimiz, müdür yardımcılarımız da birlikte bir toplantı yaptık. Değerli basın mensuplarımızın aracılığı ile Türkiye Yüzyılı Yeni Maarif Modelinin halkımıza aktarma ve geri dönüt alma yönünde basın mesuplarının desteğine ihtiyacımız var. İnsan ve öğrenci modeli hepimizin derdi.” diye konuştu.
BİLGE NESİLLER HEDEFLENİYOR
İl Müdürü Altınkaynak, “Türkiye Yüzyılı Maarif modelinin dört ana bileşeni var. Bunlar bir eğitim felsefesi ve her eğitimin mutlaka bir felsefesi olması gerekiyor. Yine bir öğrenci profili, değerlerimiz dediğimiz erdem değer eylem modelimiz ve beceriler çerçevesinden sonra da bütüncül eğitim program modelimiz. Bütün bu bileşenlerin ortaya koyduğu bir çıktımız var arkadaşlar. Kısaca felsefemiz bu program neyi bize getiriyor onları paylaşmak istiyorum sizinle. Türk eğitim sistemi bütün ideolojilerin üstünde milli bir şahsiyet inşa etmek ve o şahsiyetlerden oluşan bir toplum oluşturabilmek için ahlaklı, erdemli, milleti ve insanlık için iyi, doğru, faydalı ve güzel olanı yapmayı ideal edinmiş, eleştirel düşünebilen, sorgulayan, araştıran, mesuliyet ve ülkü sahibi, yalnızca medeniyete uyum sağlayan değil, etkin olarak medeniyet kurucusu ve geliştiricisi, bilge nesiller hedefliyor. Yeni öğretim programımız. Türk eğitim sisteminin merkezinde insan vardır. İnsan zihinsel, duygusal, bedensel, sosyal ve manevi gelişim yönleriyle bütüncül olarak ele alınır. Türk eğitim sistemi, sahip olduğu mefkûre ile toplumu ve ülkesini imar eden şahsiyetler yetiştirmeyi ahlaki bir sorumluluk olarak ele alır. Milli ve manevi değerlerimizi koruyan, yücelten ve insani değerleri kucaklayan şahsiyetlerin yetişmesini amaçlar.” dedi
DEĞİŞMEYEN TEK ŞEY DEĞİŞİMDİR
Altınkaynak, “Türk eğitim sistemi, eğitim süreçlerini zenginleştirmek üzere disiplinler arası, disiplinler üstü ve disiplinler ötesi yaklaşımlardan yararlanır. Medeniyetimizin üzerine inşa edildiği temel kavramlar olan aklı selim, kalbi selim ve zevki selim sahibi nesiller yetiştirmek için madde, mana, akıl, duygu, nefis, vicdan, insan, toplum ve zaman mekan dengesini gözetir. Bu doğrultuda eğitim anlayışımızın somut tezahürleri olan öğretim programları, insanın bütün yönleriyle gelişimini esas alır. Bugüne kadar da mutlaka bu söylediğim maddeler geçmiş öğretim programlarının içinde vardı. Ama değişmeyen tek şey değişim arkadaşlar. Dünya hızla değişiyor, gelişiyor. Biz de Milli Eğitim Bakanlığı olarak bu hızlı değişim ve gelişime uyum sağlamak için bu yeni modeli de ortaya koyduk.” söyledi.
OKULLAR ÖĞRENCİLERİ HAYATA HAZIRLAYAN YERLERDİR
Altınkaynak, “Okullar sadece bilgiyi aktaran yerler değil, öğrencilerimizi hayata hazırlayan yerlerdir. Biz geçmişten aldığımız o bilgi birikim tecrübeyi de bugünle birleştirerek yeni bir model ortaya koyuyoruz, Modelin hedefinde eğitim felsefemiz ve öğrenci profilimiz var. Kavramsal beceriler, alan becerileri ve becerilerin destekleyici eğilimleriyle birlikte programlar arası bileşenler dediğimiz, sosyal duygusal öğrenme becerileri, erdem, değer, eylem, sistem okuryazarlığı ve bundan sonrası da öğretmenin katkıları, Öğrenme hedefleri, Öğrenme kanıtları, öğretme öğrenme yaşantılarıyla birlikte, temel kabuller, Ön değerlendirme süreci, Köprü kurma, öğretme, öğrenme uygulamaları. Bu dinamik yapı, ders bittikten sonra öğretmenin, geri bildirimleri ile beslenerek, modelin gelişmesine vesile oluyor.” ifadelerini kullandı.
ERDEM DEĞER EYLEM MODELİ
Altınkaynak, “Yüzyılın Maarif modelinin bileşenlerinden birisi olan öğrenci profilinde, eğitim sistemlerinde öğrencilerin sadece akademik başarılarına odaklanmanın doğru olmadığı ilgili bütün çevrelerce kabul görmektedir. Eğitim insanların sadece zihinsel gelişimiyle sınırlı değildir. Bir insan yetiştirmek istiyoruz, sorgulayıcı, üretken, bilge, cesaretli, merhametli, vatansever, estetik anlayışına sahip, ahlaklı, sağlıklı ve iradeli bireyler yetiştirmeyi hedefliyoruz. Temelinde insan olan bir eğitim modeli. Bizle bu model’e erdem değer eylem modeli diyoruz. Hepimizin söylediği bir şey var ki temelinde insan var. İnsanı etkileyen üç unsur; Kendisi, Ailesi, Çevresi. Bunu sağlamak için insanın etrafında adalet duygusuna sahip bireyler yetiştirmeyi hedefliyoruz. Saygılı ve sorumluluk alabilen bireyler. Bunu yaparken de aynı zamanda huzurlu aile ve toplumu, milli ve manevi değerlerin yaşandığı huzurlu aile ve toplumu da oluşturmaya çalışıyoruz. Ailenin içinde, sevgi, dostluk, vatanseverlik, yardımseverlik, dürüstlük, aile bütünlüğü ve en önemlisi özgürlük var. Çevrenin içinde, duyarlılık, merhamet, estetik anlayışı ve temizlik var. Çevre dostu yaşantılarının oluştuğu yaşanabilir bir çevre oluşturmayı hedefliyoruz. Bir de en temelinde huzurlu insan, içsel dengeye sahip, huzurlu bir insan için sabırlı, tasarruflu, çalışkan, mütevazi, mahremiyete saygılı ve sağlıklı yaşama sahip, huzurlu insanlar yetiştirmeyi hedefliyoruz.” kaydetti.
ÖĞRENCİLERE BİLGİ POMLAYAN DEĞİL BECERİ KAZANDIRAN MODEL
Altınkaynak, “Biz öğrencilerimize sadece bilgiyi pompalayan değil, onları da becerileriyle donatan bir eğitim modeli anlayışı ortaya koymaya çalışıyoruz. Burada bunları yaparken de sistem okuryazarlığı dediğimiz alanlarımız da var. Bilgi okuryazarlığı, dijital okuryazarlık, Finansal okuryazarlık, Görsel okuryazarlık, Kültür okuryazarlığı, Vatandaşlık okuryazarlığı, Veri okuryazarlığı, Sürdürülebilirlik okuryazarlığı ve sanat okuryazarlığı kazandırmaya çalışıyoruz.” ifadelerini kullandı.
KENDİNİ YENİLEYEBİLEN BİR SİSTEM
Altınkaynak, “Temel hedefimiz. Türkiye yüzyılı vizyonuna uygun bireyler yetiştirmeyi hedefliyoruz. Bütün bu bileşenler bir araya gelmediği müddetçe istediğimiz öğrenci profilini oluşturamıyoruz.
Öğretmenlerin görüş ve önerileri, halkın görüş ve önerileri ile gelen bize geri dönüşler, bu sistemi kendini yenileyebilen bir sistem haline getiriyor. Sürekli kendini yenileyebilen bir sistem sürdürülebilir ve gelişime açık olduğu için bunu modeli uyguluyoruz.”şeklinde konuştu./ Cemil MERMERTAŞ

Reklamı Geç