""

Yol yapmakla her şey bitmiş olmuyor « Yeniufuk Gazetesi

24 Nisan 2024 - 03:00

Yol yapmakla her şey bitmiş olmuyor

Yol yapmakla her şey bitmiş olmuyor
Son Güncelleme :

28 Ağustos 2018 - 9:54

Dokuz günlük bayram tatilinde yine çok sayıda trafik kazaları meydana geldi… Bu kazalar aramızdan sevdiğimiz birçok insanı bir daha dönmemek üzere alıp götürdü. Meydana gelen bu kazalarda aynı zamanda birçok insan yaralandı ve sakat kaldı…

Kimileri bundan sonraki yaşamlarını bazı sağlık problemleri yaşayarak tamamlamak durumunda kalacaktır.

Her ne kadar son dönemlerde yapılan ya da yapımı devam eden “Bölünmüş Yollar” malum kazaları azalttı ama buna rağmen dikkatsizlik ya da gerekli tedbirleri zamanında almadığımızdan dolayı kazasız gün geçmiyor…

* * * *

Peki, bütün bunların suçlu kim/kimler?

Cevap aslında çok bazit ama her zaman olduğu gibi bir takım mazeretlerin arkasına kendimizi sürekli saklandığımız doğru cevapları vermekten kaçınıyoruz.

Türkiye’de trafik kazaları istatistikleri birçok kurum tarafından yayımlanıyor, ama en detaylı bilgiye Karayolları Genel Müdürlüğü aracılığıyla ulaşılıyor. Karayolları Genel Müdürlüğü’nün sitesinde “kaza kara noktaları” olarak açıklanan bölgelerden bazıları, hatalı yapılmış yollardan dahi oluşabiliyor. Yani aslında sürücü kadar yolu yapan mühendis de kusurlu olabiliyor. Bunun dışında yol yapımından sonra birleştirmeler gibi nedenlerle kör nokta gibi özel durumlar da oluşabiliyor.

* * * *

Türkiye’de en çok kaza yapılan yollar nelerdir?” diye sormaya başlamış olmalısın. Bu nedenle vakit kaybetmeden açıklayalım, ama önce “kaza kara noktası ne demek?” bunu bilmek gerekiyor.

Kaza kara noktaları, Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından belirleniyor. Bir noktada ne kadar kaza olursa o kadar çok puan ekleniyor ve en çok puana sahip olan kaza mahalleri, “kaza kara noktası” olarak ifade ediliyor. 2018 yılı içerisinde yenilenecek kaza kara noktalarını açıklayan Karayolları Genel Müdürlüğü verilerini dikkate aldığı zaman 63 tane önemli mahal olduğu görülüyor.

* * * *

Bu “kaza kara noktası” arasında D200 yolunun Sarayköy mevkisi ve Çalatlı köyü mevkisi bulunmaktadır.

Fakat şunu hiçbir zaman unutmamak gerekir meydana gelen bütün kazaların tek sorumlusu yollar değildir. Belki yolların durumu önemli bir etkendir ama trafik kazalarının tek sorumlusunun yollar olmadığını unutmamak gerekiyor.

Bu konuda uzman görüşleri önemlidir. Bunlar,  yol dışında araç ve insan faktörlerine değinmek gerekiyor. İnsan hatalarından oluşan kazalar ikiye ayrılıyor. Birincisi sürücü kaynaklı ve hız, dikkatsizlik gibi nedenleri olan kazalar oluyor. İkinci kısım ise yayaların trafik kurallarına uymaması ve trafik levhalarını dikkate almaması. Araç hataları yüzünden gerçekleşen kazalar ise aerodinamik hatalar sonucu savrulma ve fren hataları gibi çok sayıda farklı nedene sahip olduğu belirtilmektedir.

  • Bayram dolayısıyla çocukları unutmayan, çocuklara bayram sevincini iki defa yaşayan İlçe Belediye Başkanı!
  • Bayram dolayısıyla sılayı rahimde bulunurken, köy yollarının durumlarını sosyal medyadan paylaşarak, ilgilileri uyaran Dernek Başkanı!
  • Protokol bayramlaşma programında yaklaşan seçimler öncesi gövde gösterisi yapmaya çalışan Siyasetçi!

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.