""

ÇEDAŞ, ‘Acil Eylem Planı’nı devreye aldı « Yeniufuk Gazetesi

20 Nisan 2024 - 19:33

ÇEDAŞ, ‘Acil Eylem Planı’nı devreye aldı

Yaklaşık 52 bin kilometrekare alanda elektrik dağıtım hizmeti veren ÇEDAŞ, ağır kış şartlarına karşı ‘Acil Eylem Planı’nı devreye soktu. Sivas, Tokat ve Yozgat’ı 14 bölgeye ayıran şirket, toplam 56 kişiden oluşan özel bir ekip kurdu. ÇEDAŞ Genel Müdürü Ahmet Sait Akboğa, “Sürekli teyakkuz halindeyiz” dedi.

ÇEDAŞ, ‘Acil Eylem Planı’nı devreye aldı
Son Güncelleme :

06 Aralık 2016 - 7:00

Sivas, Tokat ve Yozgat illerinde 52 bin km2 alanda yaklaşık 900 bin aboneye hizmet veren Çamlıbel Elektrik Dağıtım A.Ş (ÇEDAŞ) bölgede kış aylarının sert ve yoğun kar yağışlı geçmesi nedeniyle ‘Acil Eylem Planı’ oluşturdu. ÇEDAŞ bu çerçevede Sivas’ta Merkez, Kangal, Suşehri, Zara ve Şarkışla; Tokat’ta Merkez, Turhal, Niksar, Zile ve Erbaa; Yozgat’ta ise Merkez, Sorgun, Akdağmadeni ve Boğazlıyan olmak üzere hizmet alanını 14 bölgeye ayırdı.
ÇEDAŞ, Acil Eylem Planı kapsamında fırtına, kar ve tipi hava hareketlerine karşı yine oluşturulan bölgelere 4’er kişiden oluşan ekiplerin planlamasını gerçekleştirdi. 14 bölgede toplam 56 kişiyi bulan bu ekip, olumsuz hava koşullarında kaliteli, kesintisiz ve sürdürülebilir bir enerji temini için sürekli alarm halinde olacak.
76 ADET ARAZİ
ARACI İLE FİLO
GÜÇLENDİRİLDİ
Kar, tipi ve fırtınanın yoğun olarak görüldüğü riskli bölgelerdeki enerji nakil hatlarını ve elektrik direklerini güçlendirdiklerinibelirten ÇEDAŞ Genel Müdürü Ahmet Sait Akboğa, “Araç filomuzda bulunan 4 adet paletli kar aracı ve 2 adet kar motorunun bakım işlemlerini yaparak kırsalda yaşanması muhtemelen acil durumlar için bu araçlarımızı hazır hale getirdik. Tüketicilerimize kış mevsiminde de hızlı ve kaliteli enerji sağlamak hedefi ile saha ve arıza bakım onarım ekiplerimizin kullanacağı arazi açarlarını yenileyerek sıfır kilometre 76 adet 4×4 arazi aracı ile filomuza güç kattık” dedi.
İl Özel İdaresi ve Karayolları Bölge Müdürlüğü ekipleriyle de kış mevsiminde koordinasyon gerektiren konular hakkında planlamalar yaptıklarını kaydeden Akboğa, personelin kış aylarına uygun giysi ve teçhizatı için de gereken alımları yaptıkların dile getirdi.
SÜREKLİ TEYAKKUZ HALİNDEYİZ
Yıl geneline bakıldığında ÇEDAŞ’ın sorumluluk bölgesinde kış aylarında özellikle kırsalda görülen yoğun tipi ve kar yağışının enerji nakil hatlarında ve şebekelerde ağır hasarlar oluşturabildiğine dikkat çeken Akboğa, “Ekiplerimiz Meteoroloji Genel Müdürlüğü’nün günlük, haftalık ve aylık hava tahmin raporlarını sürekli olarak takip ediyor. Bu tahminler doğrultusunda çalışma palanlarını düzenliyoruz. Meteorolojiden yapılan uyarılar doğrultusunda bölgelerimizde bulunan ekiplerimizi 7/24 hazır hale getirerek kar araçlarımızı ve kar motorlarımızı fırtınanın beklendiği hatlara yakın alanlarda konuşlandırıyoruz. Ayrıca diğer bölgelerdeki personellerimizin vardiyasını ise fırtınanın beklendiği bölgeye müdahale sağlayabilecek şekilde düzenliyoruz. İl ve ilçeler bazında ise ekiplerimiz uyarılar doğrultusunda sürekli teyakkuz halinde oluyor” değerlendirmesinde bulundu.
İLETİŞİM UYDU
TELEFONU İLE
SAĞLANIYOR
ÇEDAŞ, kış aylarında abonelerine kesintisiz enerji sağlamak için Acil Eylem Planı’nın yanı sıra teknolojinin tüm imkanlarından da yararlanıyor. 2012 yılında başlatılan Enterge Bilişim Sistemleri (EBS) ile SCADA DMS/OMS (Supervisory Control And Data Acquisition) projelerini hayata geçiren şirket, sisteme ilişkin altyapı çalışmalarını tamamlayarak kullanmaya da başladı. Bugün itibarıyla 100 merkezi kapsayan SCADA – DMS/OMS (uzaktan kontrol, kumanda) çalışmaları ile arızalara anında müdahale ve kontrol işlemleri, SCADA Ana Kontrol Merkezi üzerinden yürütülebiliyor. Sivas, Tokat ve Yozgat’ta elektrik şebekelerindeki durumun uzaktan izlenebilmesine imkân veren bu sistem, aynı zamanda olumsuz hava koşullarının etkili olduğu dönemlerde tüketicilere kesintisiz ve sürekli enerji sağlanması açısından büyük önem arz ediyor. SCADA merkezinden yapılan manevralar ile arızanın giderilmesi ve arızadan etkilenecek tüketici sayısı ve arıza süresinin de minimize edilmesi sağlanıyor. Diğer yandan olumsuz hava koşulları nedeniyle iletişim imkânının bulunmadığı arıza bölgelerinde, ekipler arasındaki koordinasyon ve iletişimi ‘uydu telefonları’ ile sağlanıyor.

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.