Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), velilerin okul müdürü ve öğretmen randevularını dijital platforma taşıyan yeni bir uygulama olan Okul Randevu Sistemi’ni duyurdu.
MEB, velilerin çocuklarının eğitim durumunu görüşmek için öğretmenleri ile randevu alabilecekleri dijital bir platform olan Okul Randevu Sistemi’ni hayata geçirdi. Bu sistem sayesinde veliler, e-Devlet kullanıcı bilgileriyle okulların internet sitelerinden randevu alabilecekler.
MEB Bilgi İşlem Genel Müdürlüğü tarafından geliştirilen bu sistem, Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’in öncülüğünde başlatılan bir çalışmanın ürünü olarak ortaya çıktı. Öğretmen-veli görüşmelerini organize etmek için bu dijital uygulamanın oluşturulması, Batı ülkelerinde de benzer şekilde uygulanan bir modelin Türkiye’de de hayata geçirilmesi anlamına geliyor.
Okul Randevu Sistemi’nin işleyişi şu şekilde:
Okul yöneticileri, öğretmenlerin uygun zaman dilimlerini belirleyerek randevu taleplerini organize edecekler.
Veliler, okulun resmi internet sitesine e-Devlet kullanıcı bilgileriyle giriş yaparak sisteme erişebilecekler.
Sistem üzerinde, öğretmenlerin uygun zaman dilimlerinden boş olanlarına randevu talebinde bulunabilecekler.
Randevu talepleri, her hafta öğle saatlerine kadar sistemde toplanacak.
Aynı günün öğleden sonrasında, okul yönetimleri öğretmenlere randevu saatlerini bildirecekler.
Veliler, sistem üzerinden randevu taleplerini yapabilecekleri gibi mevcut ve gelecekteki randevularını da görüntüleyebilecek ve gerektiğinde iptal edebilecekler. Haber Merkezi