""

Ramazan dolayısıyla tel kadayıf satışları arttı « Yeniufuk Gazetesi

29 Mart 2024 - 03:19

Ramazan dolayısıyla tel kadayıf satışları arttı

Yozgat’ta Ramazan ayının gelmesiyle birlikte tatlı satışları arttı, en fazla ilgiyi ise kadayıf görüyor.

Ramazan dolayısıyla  tel kadayıf satışları arttı
Son Güncelleme :

05 Haziran 2017 - 8:44

Özellikle iftar saatlerinin yaklaşmasıyla kadayıf satan iş yerlerinin önünde yoğunluk olması dikkat çekiyor.
İlde uzun yıllar kadayıf ve yufka ekmek üzerine faaliyetini sürdüren İsmail Arslan ve Sultan Arslan çifti, Ramazan ayı dolayısıyla işlerinde yüzde 100’e varan bir artış yaşandığını söyledi. İsmail Arslan, yaklaşık 35 yıldır Yozgat’ta , kadayıfçılık yaptıklarını belirterek, “Kadayıf ve yufka işi baba mesleğimiz. Ailecek bu işi yaparak geçimimizi sağlıyoruz. Müşterimizden çok memnunuz, müşterimiz de bizden memnun. Tabi Ramazan ayı diğer aylara göre daha bereketli olduğu için bu bereket de işlerimize yansıyor. Ramazan ayında işlerimizde çok ciddi derecede artış yaşanıyor. Ramazan öncesi 200 kilo olan kadayıf satışlarımız ramazanla birlikte yaklaşık 400 kiloya çıktı. Kadayıfa Yozgat’ta gerçekten çok yoğun bir ilgili oluyor. Biz de yıllardır, kadayıf daha nasıl güzel olur, onun peşindeyiz ve doğrusunu yapmaya çalışıyoruz. Sütlü kadayıf istiyorlar sütlü yapıyoruz, sütsüz istiyorlar sütsüz kadayıf yapıyoruz.” dedi.
Kadayıfın pişirilmesine özen gösterilmesi gerektiğini ifade eden Arslan, şunları söyledi: “Kadayıfı tepsiye koymadan önce kıracaksın. Kesinlikle kadayıf alındığı gibi tepsiye döşenmez. Önce tepsinin içini yağlamak gerekir. Daha sonra 3-4 santim şeklinde kırılan kadayıfı tepsiye döşeyerek üzerine ceviz ya da diğer çeşitlerden serpiştirdikten sonra bir kat daha kadayıf döşemek lazım. Sonra tekrar üzerini yağladıktan sonra fırına kızartmak için bırakılmalıdır. Kızardıktan sonra da ters çevirip üzerine şerbeti dökülür.”
Diğer kadayıf satıcıları da aynı ifadeleri kullanarak Ramazan ayında tatlı satışlarının arttığını belirtti.

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.