Eğitim İş Sendikası Yozgat Şube Başkanı Sedat Tuygun, yeni eğitim öğretim yılının geçen yıla oranla bu yıl sorunlarının daha artarak başladığını söyledi.
Tuygun, yaptığı açıklamada Yozgat’ta birçok okulun tamir ve onarımdan geçtiğini belirterek, temizlik sorunlarının henüz çözülemediğini, okul temizliklerinin aksadığını ifade etti.
Tuygun, “Plansız programsız çalışmalar, kurumlar arası koordinasyon eksikliği, liyakat sahibi olmayan yöneticilerin işleri organize edememesi, işlerin okul türlerine göre öncelik sıralamasının olması ve kaynakların yine okul türlerine göre harcanması bu sorunların belli başlı nedenlerindendir
Öğrenci sayısı fazla olan okullarda hizmetliler yetersiz kalıyor. İl Milli Eğitim Müdürlüğü bir ay sonra İş-Kur’dan gönderilecek görevlileri bekliyor. Ucuz iş gücü güvencesiyle yapılan bu uygulama çocuklarımıza sağlıklı ortam sunmamakta, kurum kültürünün ne olduğunu bilmeyen benimseyemeyen geçici işçilerle zaman zaman okullarımızın dengesi bozulabiliyor.
Kadrolu yardımcı hizmetli görevlilerin alınması İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün birinci önceliklerinden olmalı. Aynı sorun okul güvenlik görevlisi noktasında da yaşanıyor. Okullar açılmadan önce tüm kadrolarıyla okullarımız eğitim öğretime hazır hale getirilmiş olmalı. Özellikle yatılı pansiyonları bulunan okullarımızın sorunları bu konuda daha da büyük. Temizlik, yemek ve güvenlik sorunlarıyla her yere yetişemeyen bir hizmetli kadrosu ya da öğretmenler baş başa bırakılıyor.”dedi.
SINIFLARDA YARI YARIYA YAKIN MÜLTECİ ÖĞRENCİLER VAR
Okullardaki bazı sınıflarda yarı yarıya yakın mülteci öğrencilerin olduğunu söyleyen Tuygun, “
Mülteci öğrencilerin eğitim sorununu çözmek için milli eğitim müdürlüğü herhangi bir tedbir almıyor. Tamamen okul idarelerinin ve öğretmenlerin oluruna bırakmış durumda. Mültecilerin çocuklarını dışlamamakla beraber, kaynaşma adına yapılan Türk çocukları ile beraber eğitim görmeleri anlayışında yapılmalı.Gerekenin mülteci çocuk sayısının sınıflarda Türk çocuk sayısının çok altında olmalı. Bunun içinde mültecilerin kontrollü olarak okullara dağıtılması gerekir. Mülteci öğrencilerin kaynaştırma şeklinde her sınıfa ikişer üçer olarak dağıtılması gerekirken bazı okullar ve sınıflarda yoğunluk olmaktadır. Ve kaynaştırma tanımından çıkmaktadır. Milli eğitim müdürlüğü de herhangi bir önlem almamaktadır. Yarı yarıya yakın mülteci öğrenci mevcudu olan okullar var. Yarıdan fazlası mülteci öğrenci olan sınıflar var. Bu okul sınırları içinde olan öğrenci velileri de çocuklarını bu okullardan ala bilmek mücadelesi içine girmektedirler. Tekrar altını çizerek söylüyorum bu durum kaynaştırma eğitim durumundan çıkmıştır. Taşımalı eğitim sorunu artarak devam etmektedir. Taşımalı öğrencilere gelen yemekler sadece mideyi doldurmaya yönelik olduğu görülmüştür. Servisler yoklama alma çok sağlıklı bir düzende olmamaktadır.”ifadelerini kullandı.