""

EĞİTİM YAKIN MARKAJ ALTINDA… « Yeniufuk Gazetesi

29 Mart 2024 - 14:08

EĞİTİM YAKIN MARKAJ ALTINDA…

EĞİTİM YAKIN MARKAJ ALTINDA…
Son Güncelleme :

10 Şubat 2018 - 7:00

Eğitim konusunda Yozgat’ta geçmişten günümüze yansıyan bir takım eksik ve noksanlıkların olduğunu bildiğimiz için zaman zaman bu konularda sohbetlerimiz oldu…

Türkiye’de Eğitim sisteminde hemen her dönem bir takım değişikliklerin yaşanması ve bu değişikliklere ayak uyduramadığımızdan kaynakları yaşanan alt yapı sorunları adeta kör düğüme sebep oldu…

Yozgat’ta bir başka önemli sıkıntı ise, hemen her yıl olmasa dahi iki yılda bir Yozgat’ta değişen Milli Eğitim Müdürünü atama sistemidir.

Sık sık değişen Müdürlük makamında kurum içindeki birimlerde yapılan değişiklikler de İl genelinde eğitimdeki başarı oranını düşürmektedir.

Bu konuda bir süreden beri kalıcı bir takım çalışmalar nihayet yapılmaya başlandı. Okulların fiziki yapıları yeniden düzenlenmektedir. İkili eğitim sistemi kaldırılıp, tekli sistem üzerinde çalışmalar yoğunlaşmıştır.

Dolayısıyla son zamanlarda yapılan çalışmalara gelince biraz da bunlardan şu şekilde bahsedebiliriz… Yozgat İl Milli Eğitim Müdürü Yusuf Yazıcı, okul ziyaretleri kapsamında Sürmeli Anaokulu ile Hüseyin Saffet Coşkun İlk ve Ortaokulunu ziyaret ederek okul müdürlerinden okullarınfiziki ve genel durumu hakkında bilgi aldı. Sınıfları da gezen Yazıcı, öğrencilerin istek ve taleplerini dinleyerek eğitim üzerine sohbet edip, idealleri hakkında nasihatlerde bulundu.

İl Milli Eğitim Müdürü Yazıcı, okulların ihtiyacı olan malzemelerin temini için gerekli talimatları vererek takip edilmesini istedi. Öğretmenlerle de toplantı yapan Yazıcı, Yozgat eğitimi ve okullarda yürütülen çalışmalar hakkında istişarelerde bulundu.
Toplantıda; öğrencilerin bireysel farklılıklarının gözetilmesi, kazanım ve hedeflerle ders anlatım metotlarının uyumlu ve verimli olması gerektiği, her ders sonunda ve nota dayalı değerlendirmelerde derslerin içeriğine göre gözlem, uygulama veya ölçekler kullanarak ölçme ve değerlendirme işleminin bilimsel metotlara göre yapılması, her öğrencinin hem akademik hem de duygusal gelişiminin izlenmesi, elde edilemeyen kazanımlarla ilgili yeni karar süreçlerini başlatarak tam öğrenmenin gerçekleşmesinin sağlanması gerektiği konuları üzerinde duruldu.
Ölçmenin değerlendirmeye esas verileri elde etmek için yapılması ve ölçme sonuçlarına göre öğrencilerle birlikte öğretmenin de kendi performansı ile ilgili değerlendirme yapmasının gerekliliğini vurgulayan Yazıcı, Bilimsel ölçme-değerlendirmenin bu zeminde yapılmasının önemli olduğunu öğrencilerin kazanımları elde edip etmediğinin takibini Milli Eğitim Müdürlüğü olarak yapılacağını belirtti.
Yazıcı, “Sayın Valimizin himayelerinde gerçekleştirilen ‘’Öğrenci Koçluğu’’ sisteminin titizlikle yürütülmesi gerekir. Ayrıca veli eğitimine de gerekli önemin verilmesi ve velilerimizin talepleri doğrultusunda gerekli eğitim faaliyetlerinin yapılması gerekir.”dedi.

 

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.