""

ÖNCELİK EĞİTİM VE ÇOCUK… « Yeniufuk Gazetesi

27 Nisan 2024 - 03:29

ÖNCELİK EĞİTİM VE ÇOCUK…

ÖNCELİK EĞİTİM VE ÇOCUK…
Son Güncelleme :

16 Şubat 2018 - 7:00

Çocuklar geleceğimiz derken, çevre çalışmalarını da ihmal etmeden sürdürmek gerekiyor… Türkiye’nin hemen her bölgesindeki hakim görüntü yeşil alandır, sağlıklı toplumların oluşmasına vesile olmak için bu anlamda atılan adımlar son zamanlarda çoğalmaya başladı…

Bu konuda kurumlar arası yapılan çalışmalar dikkatleri çekerken Okul bahçelerini ağaçlandırmak için  Yozgat İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Orman İşletme Müdürlüğü işbirliğiyle Merkez ve 11 ilçede eğitim gören toplam 65 bin 862 öğrenci tarafından fidan dikimi yapılacak.

Sevgi hatıra ormanı oluşturulması planlanırken, öncelik olarak fidanlar, okulların bahçesine dikilecek. Yozgat İl Milli Eğitim Müdürü Yusuf Yazıcı, Okula dikilen fidanlar sayesinde öğrenciler, yeşillikler içerisinde doğayla iç içe bir mekânda eğitim göreceğini söyledi.

Yazıcı, öğrencilere tabiatı sevme ve koruma bilinci kazandırılacağını ifade ederek,“ Peygamberimizin (s.a.v) ‘’Kıyametin koptuğunu görsen bile elinde yeşil bir dal varsa dik’’ hadis-i şerefinde de belirtildiği üzere ağaç dikmenin ve tabiatı koruyup güzelleştirmenin önemi anlaşılmaktadır. Bizlerde bu düsturla hareket edip öğrencilerimize bu davranış biçimini aşılamamız ve çevremizi daha da yaşanabilir bir hale getirebilmek için gayret göstermemiz gerekmektedir. Ağaçlar, çevremizdeki en görkemli canlılardan bir tanesidir. Yalnızca iki ağaç, dört kişilik bir ailenin ömür boyu gereksinim duyduğu miktarda oksijeni üretmek için yeterli olup yüzlerce farklı canlı türüne ev sahipliği yapıyor, havadaki zehirli gazları emip yaşam kaynağımız olan oksijeni yayarken, bizi olumsuz hava koşullarından da koruyorlar. Ağaçları sevmemizin en büyük nedeni muhteşem görüntüleri ve havadaki oksijen miktarını artırmaları olsa da dikilen her bir ağacın dünyamıza, çevresel, sosyal ve toplumsal onlarca faydası var. Öğrencilerimiz bu proje sayesinde bu faydalardan ziyadesiyle yararlanmış olacaklar. Orman Genel Müdürlüğümüze, İlimiz Orman Şube Müdürlüğüne ve bu projede emeği geçen herkese teşekkür ederim” dedi.

Bu çalışmaların paralelinde okul ziyaretlerini aksatmazken, tek tek sınıflara giren Yazıcı öğrenciler ile sohbet ederek onların taleplerini dinledi. Okulların ihtiyacı olan malzemelerin temini için gerekli talimatları veren Yazıcı, öğretmenlerle toplantı yaparak il eğitimi ve okullarda yürütülen çalışmalar hakkında istişarelerde bulundu.

Yazıcı, öğretmenlerle yapılan toplantıda; öğrencilerin bireysel farklılıklarının gözetilmesi, kazanım ve hedeflerle ders anlatım metotlarının uyumlu ve verimli olması gerektiği, her ders sonunda ve nota dayalı değerlendirmelerde derslerin içeriğine göre gözlem, uygulama veya ölçekler kullanarak ölçme – değerlendirme işleminin bilimsel metotlara göre yapılması, her öğrencinin hem akademik hem de duygusal gelişiminin izlenmesi, elde edilemeyen kazanımlarla ilgili yeni karar süreçlerini başlatarak tam öğrenmenin gerçekleşmesinin sağlanması gerektiğini söyledi. Ölçmenin değerlendirmeye esas verileri elde etmek için yapılması ve ölçme sonuçlarına göre öğrencilerle birlikte öğretmenin de kendi performansı ile ilgili değerlendirme yapmasının gerekliliğini vurgulayan Yazıcı, bilimsel ölçme-değerlendirmenin bu zeminde yapılmasının önemini vurgulayarak öğrencilerin kazanımları elde edip etmediğini takip edilmesini ve Milli Eğitim Müdürlüğü olarak bu hususların takibinin yapılacağını belirtti.

Veli eğitimine gerekli önemin verilmesi ve velilerin talepleri doğrultusunda gerekli eğitim faaliyetlerinin yapılmasını isteyen Yazıcı, ‘’Öğrenci Koçluğu’’ sisteminin titizlikle yürütülmesi gerektiğine dikkat çekti. 2017-2018 ikinci dönem eğitim-öğretim yılının hayırlı bir şekilde geçmesini dileyen Milli Eğitim Müdürü Yazıcı, yönetici, öğretmen ve diğer çalışanlara teşekkür ederek ziyaretini sonlandırdı.

 

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.