SENDİKALI EĞİTİMCİLER NE DEMEK İSTEDİ « Yeniufuk Gazetesi – Yozgat Haberleri

1 Temmuz 2022 - 11:21

SENDİKALI EĞİTİMCİLER NE DEMEK İSTEDİ

SENDİKALI  EĞİTİMCİLER NE DEMEK İSTEDİ
Son Güncelleme :

27 Ekim 2017 - 9:39

115 görüntüleme

Dün gazeteler de bir haber vardı… Konu TEOG, bu konuda Eğitim Bir Sen ve Memur Sen Yozgat Şube Başkanı Kenan Şerefli, Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG), Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı (YGS) ve Lisans Yerleştirme Sınavı’nın (LYS) yerine getirilecek sınav sistemlerinin istişareyle belirlenmesi gerektiğini belirterek, sistemli, planlı ve istişareye dayanmayan hiçbir projenin başarılı olmadığını söyledi.
Cumhurbaşkanı TEOG sınavını doğru bulmuyorum dedi. Hatta Üniversitelere giriş sisteminin yanlış olduğuna işaret etmişti…
Bu mesajı alan Başbakan ve Bakanlar oturup, düşünmeye başladı, konuyu tartıştı, yeni bir çalışma yapılması için harekete geçti…
TEOG kalktı, sistemde değişiklikler oldu. Öğrencinin ve Velilerin kafası karıştı ama emir büyük yerden olunca vatandaşa boyun eğmek kaldı.
Şimdi yeni bir tartışma konusu ile karşı karşıyayız. Kafaları karıştıran açıklamayı Eğitim Bir Sen Yozgat Şube Başkanı Kenan Şerefli, beraberinde yönetim kurulu üyeleri ile birlikte Sendika Binasında düzenlediği basın toplantısında yeni sistemi değerlendirerek yaptı.Sistemin eksikliklerinin ne olduğunu paylaşmadan, yerine getirilecek olanı kararlaştırıp olgunlaştırmadan, tüm bunları yaparken de paydaşlarla tartışıp istişare etmeden kurulan sınav sistemlerinin birçok sıkıntıyı da beraber getirdiğini vurgulayan Şerefli, “YKS tatminden TEOG tahminden uzak görünüyor. Eğitim, ülkelerin geleceklerinin şekillenmesinde önemli bir fonksiyona sahiptir” dedi.
Şerefli daha sonra şunları dedi: “Bilimde, teknolojide, sanatta, edebiyatta gelişen, öncü olan ülkeler incelendiğinde, nitelikli bir eğitim sistemine sahip oldukları görülecektir. İyi bir eğitim, gelişmenin, gelişmiş ülke olmanın, medeniyet kurmanın anahtarıdır. Bunun farkında olan ülkelerin önceliği eğitim olmakta, başarılı insanların yetiştirilmesi için en büyük değer her zaman bu alana verilmektedir.Sistemsiz, plansız ve istişareye dayanmayan hiçbir proje, başarılı olmamıştır, olmaz da. Ülke olarak, yıllardır sancısını, sıkıntısını, stresini yaşadığımız nokta burasıdır.
Yerel değerlere dayanan evrensel bir eğitim sistemini kuramayışımızın temel sebebi bundan kaynaklanmaktadır. Öğrencileri sürekli başka yönlere kanalize eden, velileri tedirgin eden ve sık sık değiştirilmek zorunda kalınan sınav sistemleri de böyle bir anlayışın ürünüdür. Geçmişte LGS, OKS, SBS, ÖSS, ÖYS, LYS gibi, nice harfleri değişen ama kaderleri değişmeyen sistemler aynı mantığın kısır tezahürüdür.

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.