Vücut direncini korumak için uzmanlardan öneri « Yeniufuk Gazetesi – Yozgat Haberleri

12 Mayıs 2021 - 05:27

Vücut direncini korumak için uzmanlardan öneri

Kış aylarında en çok karşılaşılan hastalıklardan birinin grip olduğunu ifade eden Uzmanlar, gripten korunmak ve vücut direncini korumak için 5 öneri sundu.

Vücut direncini korumak  için uzmanlardan öneri
Son Güncelleme :

31 Ocak 2018 - 7:00

10 görüntüleme

Gripten korunmak ve vücut direncini korumak için 5 öneri sunan Uzmanlar, “Bol miktarda C vitamini tüketin, vücuttaki zararlı maddelerin atılmasını ve savunma sisteminin güçlenmesini sağlayacaktır. İyi C vitamini kaynaklarından maydanoz, tere, roka, portakal, mandalina ve limona beslenmemizde sıklıkla yer vermeliyiz” dedi.
Gerekli miktarda tüketilen balık, süt ve yumurtanın enfeksiyon hastalıklarına karşı korunabilmek için önlem olacağını söyleyen Uzmanlar, “Herhangi bir sağlık problemimiz yoksa her sabah kahvaltıda bir yumurta ve peyniri mutlaka yemelisiniz, et tüketimini eğer mümkünse 2-3 gün balık olarak eklemeliyiz” diye konuştu.
Uyku ve egzersizin her birey için temel gereklilik olduğunu vurgulayan Uzmanlar, “Hava koşullarının zorlaşmasıyla birlikte sedanter yaşam tarzı artmakta. Buna bağlı mutsuzluk, kilo alma süreçlerini hızlanmaktadır.
Soğuk havayla birlikte evden dışarı çıkmama ve hareketsizliğimizi yenebilmek için asansörler yerine merdiven kullanarak, bulunduğumuz iş ortamlarında daha sık hareketlilik katarak, spor salonlarına giderek tolere etmeye çalışmalıyız.
Yetişkin bir birey için de 6-7 saatlik düzenli bir uyku kilo verme sürecinde yardımcı olacaktır” dedi.
Stres, alkol ve sigaradan uzak durulması gerektiğini de ifade eden Uzmanlar, “Alkol ve sigaranın vücutta oluşturduğu toksin maddeleri atabilmek için içinde antioksidan bulunan gıdalardan tüketmeliyiz.
İçinde A ve B vitamini olan besinler; havuç, kabak, brokoli, şeftali patates, turunçgiller gibi meyve sebzeleri mutlaka günde 2-3 porsiyon şeklinde tüketmeliyiz.
Uzun süreli susuzluklarda elektrolit kaybı, vücut direncinin düşmesine neden olacağı için vücudumuzun daha güçlü durması ve bedenimizde yorgunluk halsizlik tarzı şeyler yaşamamız için günde en az 2 litre su içmeliyiz” şeklinde konuştu.

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.